Léto je v plném proudu. Zábavní parky, hrady, zříceniny, muzea a informační centra si našla své návštěvníky. Vše se zdánlivě vrací do zajetých kolejí. Jak vypadá cestovní ruch z druhé strany? Jaká je aktuální situace v destinaci? Změnilo se chování turistů? 

Každý kdo vyrazil o víkendu na turisticky oblíbená a notoricky známá místa v Koruně Vyosčiny, si určitě všiml, že cestovní ruch na Vysočině se rozběhl. Poskytovatele služeb v turistickém ruchu sami hodnotí sezónu dobře. Zvýšený nárůst návštěvníků hlásí nejen zámky a hrady, ale take informační centra. Denně obslouží v průměru 300 návštěvníků. 

REKLAMA

Jaká je obsazenost ubytovacích kapacit? Z rychlého dotazníkového šetření se zjistilo, že léto 2020 je v průměru obsazené na 81 %. Mnohem horší je obsazenost zařízení na podzim. Současný stav obsazenosti je 42 %. I v tomto segmentu je vidět, že pokud si podnikatel buduje vztah se zákazníkem, je jeho vytíženost mnohem vyšší. Nižší čísla zájmu na podzim mohou být způsobena změnou chování turistů. Pobyty a dovolenou si objednávají na poslední chvíli, vyčkávají, jak se bude vyvíjet situace v daném regionu. Očekáváme, že se tato situace zlepší i díky dotačního programu Kraje Vysočiny Sleva na Ubytování. 

Všichni ubytovatelé se shodují, že zaznamenali zájem o pobyty delší než 3 dny. Velmi často destinaci navštěvují celé generace, rodiče, prarodiče a děti. Velký zájem je o pobyt v přírodě, o túry a přírodní památky.  Narůstající trend jsme zaznamenali i v nákupech suvenýrů a upomínkových předmětů. Preferovány jsou především regionální a místní produkty.