Zástupci evropského byznysu jednali na půdě Svazu průmyslu s ministrem Pelikánem

Na pozvání Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SP ČR) dorazila v úterý do Prahy delegace zástupců evropských svazů a zástupců BusinessEurope (BE), aby uspořádala jednání Výboru pro legislativní záležitosti BusinessEurope mimořádně mimo Brusel. Zástupci z více než 15 zemí Evropy přijeli do Prahy diskutovat o legislativě týkající se insolvence, ochrany spotřebitelů, digitální agendy včetně geo-blockingu, duševního vlastnictví i o dopadech brexitu. Delegaci vedl Jérôme P. Chauvin, zástupce generálního ředitele BE, samotné jednání pak řídil předseda Výboru pro legislativní záležitosti BE Heiko Willems. Pozvání na jednání přijal také ministr spravedlnosti Robert Pelikán.

Číst dál...

Nejoblíbenější alternativní palivo pro dopravu je nyní zemní plyn

Dnes v České republice jezdí na stlačený zemní plyn (CNG) již téměř 16 tisíc vozidel a další stále přibývají. Letos se navíc Ministerstvo životního prostředí chystá vypsat dotace pro kraje a obce na nákup až dvou tisíc dalších vozidel na CNG. Celkové množství by se tak opět mělo výrazně navýšit.

Číst dál...

Miliardář Tykač pomohl vybavit mostecké školy

V blížícím se školním roce dostanou mostecké školy atraktivní pomůcky. Díky třímilionovému daru od Vršanské uhelné spojené se jménem miliardáře Pavla Tykače zamíří do všech základních škol stavebnice nebo pracovní a laboratorní stoly.

Číst dál...

Stát neplní svůj závazek nákupu ekologicky čistých vozidel

Aktuálně běží nebo se připravuje řada programů, které jsou komplementární s vládou schváleným Národním akčním plánem čistá mobilita a mají jediný cíl: podpořit nákup vozidel na alternativní paliva. Česku navíc hrozí, že nesplní ekologické závazky v dopravě. Na podzim bude například vypsána výzva, v níž bude 150 milionů korun z Národního programu Životní prostředí, a která bude určena pro nákup ekologických vozidel pro kraje, obce a jejich organizace.

Číst dál...

Hradlaři staví bezpečné cesty pro vlaky

Většina uhlí se ze šachty dopravuje k zákazníkům po železnici. A na to, aby uhlí dorazilo včas a v pořádku, dohlíží řada profesí. Mezi nimi také hradlaři, tedy ti, kdo staví cesty pro vlaky s uhlím. „Správný hradlař musí mít velkou dávku zodpovědnosti, musí znát dopravní předpisy a další náležitosti, musí umět u práce přemýšlet a hlavně musí mít chuť pracovat,“ říká Ladislav Švácha, který profesi hradlaře dělá už více než dvacet let.

Číst dál...