Začíná stavba nového mostu na Zbraslavi

Ve čtvrtek 9. července 2020 předala Technická správa komunikací staveniště dodavateli a práce na stavbě nového mostu na Zbraslavi, který spojuje ulice Za Opusem a K Výtopně, začnou v následujících dnech.

Číst dál...

Povinné odvody bytů obcím ceny nesníží

Návrh zákona z dílny ČSSD, podle kterého by mimo jiné obce měly od developera dostávat 25 % bytů v bytovém projektu pro své potřeby za nákladové ceny, by cenu bydlení u nás nesnížil, ale právě naopak. Tak vyzněla anketa, v které ČTK oslovila realitní analytiky a developerské společnosti.

Číst dál...

Praha 8 odpustí nájemné podnikatelům a živnostníkům postiženým opatřeními Covid-19

Se slevou na nájemném v rozmezí 30 – 50 % mohou počítat podnikatelé a živnostníci v prostorách ve správě Městské části Praha 8. Jde přibližně o 400 nájemců, na které dopadly v různé míře opatření spojená s koronavirem. Slevy se vztahují k období duben až červen letošního roku. Návrh, který na základě četných debat s podnikateli a obchodníky předložil radní Tomáš Slabihoudek, schválilo červencové zastupitelstvo městské části Praha 8.

Číst dál...

Britové mění přístup k českým řidičům kamionů

Britská pohraniční policie vychází nyní více vstříc českým řidičům kamionů, u nichž v nákladovém prostoru objeví ilegální migranty, kteří se tak snaží dostat z Francie do Británie. Několika řidičům snížili jinak drakonické pokuty na minimum, dalším byla rovnou udělena sazba pod běžnou hranicí. U jednoho řidiče došlo dokonce i k úplnému odpuštění pokuty. Případy řidičů kamionů se dlouhodobě zabývá europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který jim pomáhá v komunikaci s úřady.

„Pokud policie v nákladovém prostoru objeví běžence, dostávají řidiči standardně za jednoho pokutu 600 – 2 000 liber (zhruba 18 000 – 60 000 Kč), kdy tito černí pasažéři v drtivé většině případů zkoušejí štěstí ve skupině. Není proto výjimkou, že řidič nakonec dostane pokutu ve výši celého svého půlročního platu,“ vysvětluje nelehkou situaci řidičů mezinárodní přepravy europoslanec Tomáš Zdechovský.

„Zhruba od začátku roku ale po mnoha letech intenzivního jednání pozoruji změnu v přístupu policistů, kdy začali dávat sazbu za jednoho nalezence 200 – 400 liber a při žádosti o splátkové kalendáře odpouštějí zbytek pokuty po první splátce. Aktuálně se nám podařilo docílit i toho, že jednomu českému řidiči pokutu vůbec nedali, protože splnil naprosto všechno, co je po řidičích vyžadováno,“ má radost Zdechovský, který řidičům pomáhá se sepsáním odvolání a vysvětluje jim celý proces.

Pomáhají žádosti o splátkový kalendář

„Řidičům doporučujeme, aby při sazbách u dolní hranice nerozporovali výši pokuty a jen napsali mail s žádostí o splátkový kalendář, k níž přiloží 3 poslední výplatní pásky a 3 poslední výpisy z účtu. Doloží tak rovnou, že udělená pokuta skutečně je zcela nad jejich finanční možnosti. Případ tak navíc zůstane u policistů v přestupkovém řízení, kdy v jednom případě pokutu 4 800 liber po zhlédnutí české výplatnice hned snížili na 240 liber (ze zhruba 145 000 na 7000 Kč),“ sděluje Zdechovský.

Zdechovský zároveň nedoporučuje odvolání, protože tak se případ dostane k soudu, což s sebou nese jen další výdaje. O nějak významném snížení zatím nemá žádné informace, a to ačkoliv se na něj od roku 2015 obrátilo vcelku už více než sto řidičů a firem, které pokuty dostávají společně se řidiči.

Řidiči stále mohou dostat pokutu i po splnění všech náležitostí

„Chtěl bych poděkovat panu Zdechovskému a jeho týmu. Jsem přesvědčen, že jen díky jejich neutuchající práci se povedlo, že aspoň mně teď pokutu úplně odpustili,“ říká řidič kamionu Viktor Kmeťko a připomíná, že řidiči musí mít náklad zajištěný zámkem, lankem i plombou a pomocí vyplněných kontrolních listů (tzv. vehicle security check-list) a ideálně i výpisů z GPS hned na místě doložit, že poctivě dělali kontroly v plném rozsahu a případné nesrovnalosti ihned konzultovali alespoň s dispečerem firmy. Také doporučuje na místě vše fotit. Jistotu plného odpuštění to ale bohužel ani tak nezaručí.

„Situace má celkově k ideálu pořád daleko, Britové by měli všechny případy řešit stejně jako u pana Kmeťka. Tedy trestat ilegální migranty, nikoliv řidiče, kteří prokazatelně nemají úmysl pašovat a chtějí jen dělat svou práci. Posun je ale jednoduše znát,“ shrnuje závěrem Zdechovský s tím, že aktuální situace s koronavirem podle něho spíše jen umocnila poznání pohraničníků, že řidiči jsou až ti poslední, kdo by měl dostávat jakékoliv sankce.

REKLAMA